20140307

Bezoek aan India



Zojuist ben ik teruggekomen van een reis naar India. Daar bezocht ik het Union Biblical Seminary in de stad Pune, een instituut dat pastors voor een aantal verschillende kerkelijke denominaties opleidt. Ik vertegenwoordigde onze kerk en sprak bij hun examen, en was betrokken bij het uitdelen van de diploma's.


Ik verbleef een paar dagen op de campus, en het was goed om een aantal studenten te ontmoeten en te horen over de verschillende plaatsen waar ze nu naar toegaan om te werken. Ik had ook mogelijkheid om een aantal van de docenten te ontmoeten en een basis voor verdere samenwerking op te bouwen. Het waren inspirerende dagen.

Maar ook kon ook onze zusterkerk Hindustani Covenant Church ontmoeten, voor overleg over de vele samenwerkingsprojecten, en een aantal projecten van dichtbij bekijken. Zoals een schooltje in een van de slumgebieden van stad, en een project waar vrouwen die uit de prostitutie komen een mogelijkheid wordt gegeven om op andere wijze in hun levensonderhoud te voorzien. Onder meer door het bakken van avondmaalsbrood dat door kerken in zowel India als Zweden gebruikt wordt! Het is bijzonder om juist dit brood te gebruiken en te bedenken wat dit avondmaalsbrood al betekend heeft!


Geen opmerkingen: